donderdag 8 juli 2010

Kinderyoga op de basisschool

De afgelopen 3 jaar heb ik yoga lessen op de basisschool gegeven.
Mijn motivatie komt voort uit de effecten die oefeningen hebben op de kinderen.
In Losser en Enschede heb ik prachtige ervaringen opgedaan. Bijvoorbeeld dat kinderen leren samenwerken door  eenvoudige spelletjes waarbij ze elkaar zacht aanraken.  
Of stevige houdingen waarbij het begrip concentratie duidelijk werd en lesjes beter gemaakt werden. Veel kinderen (en ouders) bedankte me omdat ze nu beter slapen.
Er waren ook momenten waarop ik een kind niet kon helpen en dat motiveert me om mezelf verder te ontwikkelen.
Het is mijn toekomst visie dat als we basis onderwijs willen ontwikkelen tot basis onderwijs, de ademhaling, stevig staan, samenwerken, concentreren en voor jezelf werken duidelijker aangeboden wordt.
Met mijn blog hoop ik oefeningen en inspiratie aan te reiken.

Mijn 7 beste yoga oefeningen voor in de klas, hou deze site in de gaten!
Elna Hulsebosch-Obreen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten